הסיפור שלי

בואו רגע נדבר בכנות, עם יד הלב, בעולם בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, בעיית ODD, קשיים רגשים, מבוגרים בדיכאון ועוד מגוון אתגרי החיים המורכבים -  כמה תמים זה להאמין שתוכנת מחשב שמתחברים אליה ופשוט צופים בטלוויזיה היא אולי פתרון אפשרי?
אני אישית לא האמנתי, אבל היות ואף כדור לא עזר לי ותופעות הלוואי היו נוראיות, הייתי מוכנה לנסות הכל.
אבל לא ניסיתי.

למרות שראיתי כמה המלצות נהדרות על אימון נוירופידבק להפרעות קשב ועל התוצאות, לא ניסיתי. למרות שבאמת כבר הייתי מוכנה לכך.

מדוע?

מפני שבאותה תקופה למדתי קורס להכשרת מדריכי הורים לילדים עם  ADHD  ברמת השרון. המרצה, שהיא אחת מהידועות בארץ, אמרה בתגובה לסטודנטית מגבעתיים שביקשה את חוות הדעת שלה על אימון נוירופידבק:

"אני לא מאמינה שאנשים מאמינים לזה. פשוט לא מאמינה. כמה מגוחך להאמין שפשוט נשב מול מחשב וזה יהיה הפתרון?"

ואז היא אמרה את משפט המחץ: " ומה נראה לכם באמת? שבעולם בו אנשים משוועים לפתרונות, מנסים נואשות סוגי כדורים שונים, באמת היה כזה פתרון קל ואנשים לא היו רצים אליו? אם זה באמת היה עובד! כולם היו משתמשים בזה!"

וזה כ"כ הגיוני שהרעיון שלי לצאת למסע אימון נוירופידבק עבורי -  ירד מהפרק.

שנתיים לאחר מכן, פרסה בפני שכנה במהלך שיחת חולין  את העלויות הרבות שנדרשות עבורה על מנת לטפל בילד שלה – שמתמודד עם הפרעת קשב וריכוז. "טיפול נוירופידבק" היה בהחלט חלק משמעותי ברשימה.

אני זוכרת שאמרתי לה: "אז וותרי על  נוירו פידבק – זה השקעה כספית גדולה!".

והיא ענתה: "על כל דבר אחר אני אוותר, על הכל, ולא על נוירו פידבק. כל תקציב שלי נשמר קודם לנוירו פידבק ורק אחר כך לשאר." היא גרמה לי לברר יותר ובכך פגשתי עוד כמה הורים שמספרים על ניסים ונפלאות.

אז התקשרתי למכון בו טופל הילד של השכנה המדוברת.

וקבעתי פגישת אבחון. שילמתי עליה ולא הלכתי אליה.

הספק היה גדול מידי. כי באמת יש היגיון במחשבה של המרצה ההיא מהקורס: "אם יש פתרון כ"כ יעיל, איך זה שלא כולם משתמשים בו?".

שנתיים עברו. הגעתי לאחת מהתקופות הכי עמוסות שעברתי אי פעם בחיי המקצועיים והאישיים יחד.

הרעיון לעזוב הכל ופשוט להמציא מכונת זמן שמייצרת עוד שעות ביממה עלה על הפרק לא פעם 😊

אני זוכרת את עצמי בערב יום ראשון פורצת בבכי. הרגשתי שאני מאבדת את זה לגמרי. שוכחת דברים בסיסיים, עוברת ממשימה למשימה באופן בלתי נשלט עד שבפועל לא באמת עושה דבר ובכלל, בתקופות עומס כל המאפיינים המאתגרים של הפרעות קשב מוכפלות ומשולשות.

ואז החלטתי לנסות. ולפני שתמשיכו לקרא באתר ולבדוק על אפשרות זאת עבורכם, אני רוצה לומר זאת:

גיליתי שנוירופידבק עשוי להיות במקרים רבים קסם. ממש נס. שזה משהו שהלוואי שכולם תהיה אפשרות לנסות. ברור שיש עוד אתגרים אבל אצלי החיים מתחלקים ללפני ואחרי: 

 לפני האימון  נוירופידבק ואחרי האימון נוירופידבק.

ויחד עם זאת אני רוצה לומר זאת: אימון נוירופידבק נושא תוצאות  באחוזים מאוד גבוהים, לאחרונה שמעתי כי המחקרים מראים על רמת  הצלחה של 83 אחוז. אך יש מקרים שזה לא מצליח.

אני חושבת כי כניסה לתהליך שדורש: זמן רב, השקעה כלכלית גבוהה,  ובעיקר הסכמה מנטלית לעבור שינוי גדול, כזה שעשוי לחלק את החיים ללפני ואחרי, דורש  קצת ידע ומחקר מקדים. אני מאיצה בכם לקרא באתר על מקרים בהם נוירופידבק לא מצליח מפני שפשוט לא בוצע נכון, ולהימנע מטעויות.

אני מאיצה בכם גם לקרא באתר על מקרים בהם נוירופידבק כן בוצע נכון, ועדיין לא הצליח, ומה הסיבות האפשרויות לאי הצלחה. ולאחר מכן לזכור, לפי מחקרים אחרונים, ישנה רמת הצלחה של 85 אחוז בטיפולים הנעשים לפי פרוטוקול מקצועי (לא כולל מקרים שאלו פשוט חיקויים של תוכנות נוירופידבק מהן יש הרבה בשוק).

ישנה כאן אפשרות שיכולה לחלק את החיים שלכם ל: לפני, ואחרי.

כמה מילים מתלמידים והוריהם